23 augusti 2014

Havrepappa är för härlig alltså :)

''Idag skall vi ägna oss åt numerologi och sannolikhetslära. Inte för att de där två sakerna på något enda sätt hänger ihop, men ändå. Jag blev glad att Patrik Kittel tog brons i dressyr under EM, även om han valde helt fel dag rent massmedialt med tanke på hungerkatastrofer på Afrikas horn, sorgedagen i Norge och händelserna i Algeriet. Tyvärr hamnade hans fina framgång lite i skymundan.

 

Jag skall nu lansera en teori, inte den starkaste jag har lanserat, men trots allt en teori. Rolf-Göran tog silver i OS den 21 augusti 2008. Patrik Kittel tog brons i EM den 22 augusti 2011

 

Ser ni logiken? 21-22-23 augusti, 2008-2011-2014, , silver, brons, guld, hoppning, dressyr. fälttävlan, OS, EM, VM. Visst är det fullständigt logiskt?

 

Allt i hela Universum pekar alltså på att Sverige kommer att ta VM-guld i fälttävlan den 23 augusti 2014. Lägligt nog så finns det faktiskt möjligheter för just då pågår Ryttar-VM i Normandie, Frankrike.

 

Jag är så säker att jag faktiskt tycker att vi helt skall avstå från att skicka ryttare till något mästerskap innan VM 2014. Det är då som det gäller för svensk del. OS i London kan vi bara glömma, det passar inte alls in i mönstret.

 

Det är vad jag tror och det är logiskt... Fast det måste ju inte vara just fälttävlan, det skulle lika gärna kunna vara voltige, distansritt eller körning antar jag. Å andra sidan så är det fotbolls-VM samma år.''

 

 

 

 

xoxo gossip girl


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0