GCT!

Roffe vann GCT i Hamburg med Casall La Silla. Nästan en sekund snabbare än Ludger som slutade 2a.

Förutom den stora prischecken vann Rolf-Göran en exklusiv klocka. Nu fortsätter hans jakt på mer poäng.
- Jag är jättenöjd med att jag nu har en bra placering i GCT-rankingen och kommer att försöka att få fler poäng, säger Rolf-Göran.
- Det var fantastiskt att vinna här i dag för mig och för min hästägare Alfonso Romo och också för Holsteinerförbundet. Det är ett stort resultat för denna hingsten och att så många uppfödare är här och tittar betyder mycket för den tyska hästaveln.


Topp 10 i GCT efter tre av tio omgångar:
1, Alvaro De Miranda Neto, Brasilien, 2, Ludger Beerbaum, Tyskland, 3, Dennis Lynch, Irland, 4, Edwina Alexander, Australien, 5, Gerco Schroeder, Holland, 6, Billy Twomey, Irland, 7, Rolf-Göran Bengtsson, Sverige, 8, Lars Nieberg, Tyskland, 9, Luciana Diniz, Portugal, 10 Meredith Michaels Beerbaum, Tyskland.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0