Thank you god!

Hoppryttaren Henrik von Eckermann, 30, jobbar hårt hos flerfaldige guldmedaljören Ludger Beerbaum, Tyskland.

Det lönar sig.

Som bonus får han låna chefens häst till EM i Madrid.

- En sån grej är värt mer än pengar, säger svensken.

 

Ludger Beerbaums hingst Coupe de Coeur är varmt välkommen i det svenska EM-laget. Trots att han i våras anföll Rolf-Göran Bengtsson hingst Quintero under världscupfinalen i Leipzig.

För den 14-årige skimmeln är en av världens bästa hopphästar, två gånger i världscupfinal och tre gånger tysk mästare.

Generöst av Beerbaum, med andra ord.

- Jag skulle ljuga om jag sa att han gör det för Sveriges skull, säger Henrik von Eckermann  som började hos Beerbaum för åtta år sedan.

- Han säger att det är för min skull. Som en belöning för att jag jobbar hårt och brinner för det. Att få rida mästerskap är det man vill och jobbar för sju dagar i veckan.

EM i Madrid inleds på onsdag. Att Henrik bara ridit Coupe de Coeur sedan slutet av juli ser han själv inte som något problem:

- Jag är van att rida många olika hästar hela tiden, och så tittar jag jämt på chefen och försöker rida som han.

Det gav utdelning direkt med en andraplats i en tysk Grand Prix i mitten av augusti.

För bara en vecka sedan var hingsten med Ludger Beerbaum till tävlingar i Rio. Inte heller det ser Henrik som något problem.

 

 

xoxo


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0